Helt klart människans bästa vän

Det är så härligt att komma hem när man har världens sötaste lilla kille hemma. Alex och Bamse kommer och möter mig vid bussen, då Alex har sagt att "ska vi gå och möta Frida" och Bamse blir överlycklig och skyndar sig. Och när han får syn på en tjuter och skriker han, och han hoppar upp och ned och viftar på svansen så nästan rumpisen går av. Sedan springer han och pussar på mig hela vägen hem, sedan rusar han in för att hämta sitt lilla gosse djur "hunden pluto" som han springer runt och visar och prata och viftar på svansen som en tok.
Finns de något bättre? Man känner sig verkligen älskad..

Idag har man varit i skolan, fått en introduktion på de två kurserna som startar nu: Barn och ungdomars hälsa & Kosthållning och livstil. Haft en kanon dag :) Den var verkligen givande. Våran programansvarig och även lärare är riktigt rolig. Jag och Ericka kom fram till att när hon säger kurser låter de som hon säger kossor, skånskan är mystisk hehe, lite flum får man ha även där. Vi sitter och diskutera om ungdomars sexuallitet och Antia ska säga något om bi/homosexuella och samtidigt som hon börjar prata tittar hon automatiskt på mig och Ericka.. inte alls uttittad, men så söt :). Vi diskuterar även porrindustrin och analsex och självklart kläcker jag: "Ja men de är ju kvinnorna som tjänar mest i den branchen".. alla bara skrattar åt mig, men läraren höll med mig i alla fall haha. Roligt i skolan kan man i alla fall ha..
fick en väska av skolan idag med, en svart, lite snyggare än de röda vi fick när vi började. Skolan är schenerös!

kommer ha mycket plugg i 4 veckor framåt! så de blir till att sitta med näsan i böckerna en hel del!!!!

Nä nu blir de till att vila en stund, trist med feber och huvudvärk! Så de blir tv i kväll under varma täcket! Imorgon får ja nog ta mig till biblan i thn och låna lite böcker..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0