svart/vitt

Många säger att jag är en för stor pessimist, jag säger att jag är en realist! Jag ser hellre saker för vad det är, än att förska tro att det finns något gott eller bra i allt. Livet funkar inte så, i alla fall inte för mig.

För mig är livet svart eller vitt, ingen regnbågen med alla färger. Guldkanten på det hela är kärlek eller rikedom. Jag må vara mer svart, men för mig är glaset halvt tomt, inte halvt fyllt.

Jag tror inget gott om någon för ens jag är bevisad, andras ord är som luft! Jag vill se inte höra. Ska någon bevisa något för mig, ge mig då bevis som jag kan ta på eller se, för mig räcker inte ett ord speciellt långt.

Jag är ingen människa som ljuger, lögner skapar bara flera lögner, det kan var svårt att hålla redan på alla till slut, och in i det sista har du glömt bort vem du är och vad det var du ljög om från början.

Känner jag något, säger jag det, jag döljer dem inte, de är bättre att visa vad man känner.
Något som jag däremot döljer är ilska, min ilska bådar ingen gott, den är jag rädd för, de är en sida av mig som skrämmer mig.

Att lita på en annan människa det har jag svårt för, bevsia för mig att jag kan lite på dig, annars ger jag dig inget!

Älskar jag någon, älskar jag dem djupt, kanske till och med för mycket,. Jag håller inte tillbax mina känslor, jag säger de gärna högt så hela världen hör. De som gör det hela svårt är att jag egentligen kräver samma sak tillbax.

Det jag kräver i ett förhållande är Ärlighet, Trohet, Respekt och självklart Kärlek.

Kärlek är inget jag tar lätt på, ta mig inte förgivet, lyssna på mig - jag kommer berätta allt för dig, jag gillar inte att kontrollerad eller kontrollera - men jag kräver respekt.

Vissa saker gör man inte livet, att såra någon du älskar skapar bara problem. Lyssna det är viktigt! Att gå bakom ryggen på mig kommer bara skada dig!

Jag är snäll mot det som är snälla mot mig, är du elak är jag dubbelt så elak tillbax. Jag tror inte på att man kan gå runt och vara snäll mot allt och alla, du kommer ingenstans i den verkliga världen med att vara snäll och söt. Var dig själv!

Jag är den jag är, och jag kommer inte ändra mig! Vissa saker kan man putsa på, men jag kommer aldrig spela någon jag inte är! Jag står för den jag är och kommer aldrig att gömma det!

Jag har höga krav på mig själv, jag nöjer mig inte med medelmåttigt, jag vill ha mer i slut ändan. Jag är en som tänker och känner för mycket, jag ger mig själv mer bekymmer än vad jag behöver ha. Tänk på det!

Det viktigast av allt: What goes around, comes around!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0